شرکت سازنده ی انسولین لنتوس، انسولین استنشاقی آفرزا را خریداری نمود

شرکت فرانسوی داروسازی سانوفی حقوق بازاریابی انسولین استنشاقی جدید Afrezzaرا خریداری کرد.

Afrezzaیک انسولین پودری است که به جای تزریق استنشاق می گردد این نوع  انسولین استنشاقی توسط شرکت MannKindتولید و اخیراً برای ارائه  به بازار توسط  سازمان غذا وداروی آمریکا تایید گردید. در حالیکه Afrezzaبرای ارائه به بازار در ایالات متحده مورد تأیید قرار گرفته است اما در حال حاضر در اتحادیه ی اروپا مطالعات  بالینی  آن در حال پیگیری است.

 بر اساس این قرارداد، شرکت سانوفی با پیش پرداخت 150 میلیون دلار به شرکت  MannKindحقوق بازرگانی این دارو را از این شرکت خریداری نموده و درصورت رسیدن  به سقف فروش مورد نظر در آینده 775 میلیون دلار دیگر به شرکت  MannKindاهدا خواهد کرد، بر این اساس ارزش این قرار داد به یک میلیارد  دلار خواهد رسید.

شرکت سانوفی بزرگترین سازنده ی انسولین لنتوس است که یک انسولین  آنالوگ  طولانی الاثر می باشد و توسط افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 استفاده می گردد.

مزیت استفاده از انسولین استنشاقی Afrezza عدم نیاز به تزریق است و تأثیر بسیار سریع آن است. اوج فعالیت این انسولین بین 12 تا 15 دقیقه پس از استنشاق است که بسیار سریعتر از انسولین تزریقی  طولانی الاثر می باشد که اوج فعالیتش  بین 30 تا 90 دقیقه پس از تزریق است.

آزمایشات  در مطالعات  بالینی با انسولین Afrezzaنشان داد Afrezzaقادر به کاهش مقدار هموگلوبین   A1Cبه محدوده ی هدف درافراد مبتلا به دیابت نوع 1 به اندازه ی انسولین تزریقی سریع الاثر نیست. با این وجود بیمارانی که از Afrezzaاستفاده می کنند کمتر به هیپوگلایسمی  مبتلا می شوند.

منبع:

 www.diabetes.co.uk/news/2014/aug/lantus-maker-sanofi-buys-inhaled-insulin-afrezza-93305802.html